Cerrahi Uygulamalar

Diş problemleri ve ağız içi sağlık problemleri bazen sadece yüzeysel ilaç uygulaması ve el aletleri ile çözümlenemeyebilir. Bu gibi durumlarda cerrahi uygulamalar devreye girer. Diş ve ağız içinde oluşan çeşitli rahatsızlıklar için cerrahi müdahaleler sağlık problemlerinin yaşanmaması için önemlidir.

DİŞ VE AĞIZ SORUNLARI İÇİN UYGULANAN CERRAHİ MÜDAHALELER NELERDİR?

• Gömülü diş çekimleri
  • 20 yaş diş çekimleri
  • Apikal rezeksiyon
  • Dişlerde oluşan kist ve apselerin tedavisi
  • Kemik ogmentasyonu

GÖMÜLÜ DİŞ ÇEKİMLERİ NEDİR?

Gömülü diş çekimleri; diş eti altında kalan ve diğer dişleri baskılayan, eğri duran, yan yatan, dişeti altındaki dişlerin bulunduğu yerden alınarak diğer dişlerin korunması ve diş etlerinin rahatlatılması işlemidir. Gerekli adımlar uygulanarak lokal anestezi altında gömülü olan diş üzerindeki dişeti açılır ve diş çıkartıldıktan sonra kesiler kapatılır.

20 YAŞ DİŞ ÇEKİMLERİ

20 yaş dişler gençlik döneminde çıkan dişlerdir. Genellikle fonksiyon dışı olan bu dişler cerrahi müdahale ile çekilir. Buna ek olarak çıkmaya başlayan 20 yaş dişler acı ve ağrı verir. Bu ağrıyı yaşamak istemeyen hastalarda, 20 yaş diş üzerindeki örtücü doku kesilerek dişin çıkması sağlanabilir.

APİKAL REZEKSİYON - KİST VE APSELERİN TEDAVİSİ

Apikal rezeksiyon, diş kökünün uç kısmındaki kist veya apsenin alınması işlemidir. Bu işlem, iltihapların, kistlerin, apselerin sağlam olan noktalara zarar vermemesi ve diş kaybına yol açmaması için yapılır. Bu işlemde ağız içinden dişin bulunduğu çene kemiği üzerinden bir alan açılarak diş kökündeki problemli noktanın alınması ile yapılır. Tedavi edilmeyen problemler, kanal tedavisi, diş kaybı gibi ciddi sorunlar yaratır. Uygulamalar güçlü lokal anesteziler altında yapılır.

Bütün bu cerrahi işlemler steril bir ortamda uzman hekimler tarafından steril malzemeler kullanılarak yapılmalıdır.

KEMİK OGMENTASYONU (YAPAY KEMİK OLUŞTURMA)

Diş eti hastalığı, diş çekimi, uzun süreli dişsizlik ve iltihabi nedenlerden dolayı çene kemiğinde kayıplar ve hacimsel olarak azalmalar meydana gelebilmektedir. Uygun durumlarda kaybedilen kemiğin yeniden oluşturulması mümkündür. Bunun için kişinin kendi kemiği (otojen kemik grefti) veya çeşitli kaynaklardan (insan - hayvan) elde edilen yapay kemikler (greft) ve kemik zarları (membran) kullanılmaktadır. Kullanılan greftler ve membranlar ile kaybedilmiş olan kemik oluşturularak implant tedavisi için çene kemiği elverişli hale getirilir.

CERRAHİ UYGULAMALAR UZUN SÜRER Mİ?

Dişler için uygulanacak olan cerrahi müdahaleler, müdahale ve tedavi tipine göre seanslandırılır. Bazı tedaviler tek seansta bazı tedaviler ise 2 – 3 seansta çözümlenir. Tedavi sürecine dahil olan, operasyon sonrası kontrol ve muayene süreçleri de cerrahi uygulamalara dahildir.